Otevření padáku
Optimální podmínky pro otvírání padáku jsou tehdy, když otvíráme beze spěchu, ve zvolené výšce a v základní prsní poloze.
V takovém případě je největší pravděpodobnost, že otvírání proběhne bez jakýchkoliv rušivých příhod.
Je důležité v průběhu celého volného pádu pravidelně sledovat výšku občasným letmým pohledem na stupnici výškoměru, abychom nebyly překvapeni naléhavým zvukem akustického signalizátoru výšky a teprve tehdy zahajovali otvírací manévr.
Otevírání padáku si můžeme rozdělit do 3 fází:
- Pohlédni - pohledem se přesvědčíš o přesné poloze rukojeti uvolňovače - abys neuchopil jinou část postroje.
- Uchop - plynulým pohybem uchopíš pravou rukou rukojeť uvolňovače hlavního padáku a současně přesuneš levou ruku před hlavu - tímto manévrem kompenzuješ porušenou symetrii horních končetin.
- Vytrhni - vytrhneš rukojeť s uvolňovacím lankem a obě horní končetiny provedou opačný pohyb než při Úchopu - tj. zaujmeš základní prsní polohu.
Hlavní úkony po otevření padáku
Tahem za uvolňovací lanko vytáhneš zajišťovací trn z poutka obalu hlavního padáku, pružina vymrští výtažný padáček a tento stržen proudem vzduchu vytáhne z obalu vrchlík se šňůrami. Kanály vrchlíku, plnící se vzduchem, vyformují vrchlík do tvaru křídla a padák přejde do režimu letu.
Po vytrhnutí uvolňovače odpočítáš 3 sekundy (121, 122, 123).
během této doby by mělo dojít k rozvinutí vrchlíku a zastavení volného pádu. Rychlost plnění kanálů, a tím i dynamika zpomalení pádu je regulována sliderem - uvolňováním padákových šňůr.
- Kontrola vrchlíku - pohledem se přesvědčíš, že při otvírání nedošlo k závadě (jsou naplněny všechny kanály, vrchlík i šňůry jsou neporušeny, šňůry nejsou přehozeny přes vrchlík,atd.). Poté uchopíš madla (či kolíky) řídicích šňůr a zatáhnutím za ně - padák odbrzdíš.
- Orientace v prostoru - hned v prvních fázích letu na padáku se musíš přesvědčit, že ti nehrozí srážka s jiným parašutistou. Poté zjistíš, kde se nachází doskoková plocha a padák nasměruješ k ní.
- Řízení padáku - po uložení volného uvolňovače (za popruh, či do kapsy) se budeš při prvních seskocích většinou snažit kopírovat dráhu letu svého instruktora (bude vždy pod tebou, neboť otvírá později). Zejména v případě nepřesného vysazení tě bezpečně dovede na náhradní doskokovou plochu.
Videa ještě výhodněji a kvalitněji! Nyní v HD rozlišení
Nabízíme profesionálně sestříhaná videa ve vysokém HD Ready rozlišení.
Vyhlídkové lety
Nabízíme vyhlídkové lety za velice příznivé ceny!
Termíny tandemových seskoků na sezónu 2023
Letiště Znojmo:
12.8. vrtulník Mi-8, 4000m
7.10. - 8.10. vrtulník Mi-8, 4000m
Letiště Tábor:
20.5. - 21.5.
1.7. - 2.7.
5.8. - 6.8.
19.8. - 20.8.
26.8. - 27.8.
16.9. - 17.9.
14.10. - 15.10.
Letiště Jindřichův Hradec:
8.5.
11.6.
22.7.
30.7.
Letiště Hosín - České Budějovice:
13.5. - 14.5.
Letiště České Budějovice:
17.6. - 18.6.
8.7. - 9.7. 4000m a 6000m
23.9. - 24.9.
21.10. - 22.10.
Letiště Soběslav:
28.5.
3.6.
24.6. - 25.6.
10.9.
28.10. - 29.10.
Letiště Vyškov
15.4.
4.6. 4000m a 6000m
29.9. 4000m a 6000m
Letiště Hořovice
29.4. - 30.4.
Letiště Plzeň
1.5. vrtulník Mi-8
23.7.
9.9.
Letiště Chomutov
22.4. - 23.4.
27.5. vrtulník Mi-8
10.6.
Letiště Skuteč
6.5. - 7.5. vrtulník Mi-8
2.9. - 3.9. vrtulník Mi-8
Máte koupený poukaz na tandemový seskok?